Selasa, 26 Agustus 2014

meddelanden

Hur man säljer saker har blivit en vetenskap mer än en konst i de senaste decennierna. Skaror av människor med olika yrken arbetar hårt för att hitta sätt att vara "annorlunda". De använder all sin kreativitet för att visas.

Nya tendenser inom reklam verkar vara baserad på idén "den första effekten ska vara långvarig och konservativa". Ju mer chockerande en annons är desto lättare är det kvar i ens sinne.

Idéer Reklam stiger ofta beroende på vilken typ av kunder du hänvisar till och bygger på en komplex marknadsanalys.

Några tips för en trendig annons:

- Var kort! Var kreativ !;
- Försök att ha en stark visuell effekt;
- Sätta dig i kundens skor;
- Använder "vetenskapliga" meddelanden (t.ex. använder "vetenskapliga akne behandling"
i stället för "akne problem");
- Användningsstatistik ;
- Fritt uttrycka din egen personlighet, tro, filosofi och värderingar;
- Vara rolig, även humoristisk.

En av de nya tendenserna i reklam är att undvika att fokusera på en liten procent av människor. Om du säljer en acne behandling produkt bör du inte designa din annons för unga målgruppen.

Om du annonserar en junior produkt som du måste tänka på hur man
övertyga föräldrar, mor-och farföräldrar och barnen själva att se till att
att en anslutning går upp i deras sinnen, så att de kommer att köpa din produkt.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar