Selasa, 26 Agustus 2014

minnesvärd

Med en skiftande tekniska landskapet som har förpassats tv för bakgrundsljud, är annonsörer omvärdera deras behov och letar efter nya sätt att föra ut sitt budskap till allmänheten. I stället för att skapa helt nya annonskampanjer, det blir allt viktigare att göra metoden så minnesvärd som budskapet.

Hjul America Reklam (WAA) använder mobila skyltar för att fånga förare och förbipasserande lika. Vinyl 8-by-14-fots skyltar monteras på specialdesignade fordon och bakgrundsbelyst för maximal visuell effekt.

Utomhusreklam, till exempel en skylt, är effektivt eftersom det är svårt att ignorera. Enligt en nationell undersökning, det är också minnesvärd. Capitol Communications Group fann att 81,7 procent av de tillfrågade erinrade bilder de såg på rullande multibildtecken. Detta jämförs med en 19 procent avdragssatsen för statiska skyltar.

Genom sin rörlighet, denna skylt stil, redan populär i delar av Europa, kan användas effektivt av företagen i USA: s bil dominerat samhälle.

Till skillnad från en vanlig skylt, WAA fordon med sina patenterade bakgrundsbelysta bilder kan gå direkt till sin målgrupp. De kan placeras överallt där det finns tung gångtrafik på grund av en händelse - däribland kongresscenter, tågstationer, flygplatser och idrottsarenor. De kan upprepa vägar, se till att en annonsörs budskap inte bara märks, men att informationen behålls genom repetition.

WAA bildades 1995 i Pennsylvania av Henryk Strzeletz, som, övertygad om sin produkts säljbarhet, kontaktade stora reklambyråer från sitt hem i Dallas, Pa., För att trumma upp verksamheten. Sedan dess har WAA vuxit till att omfatta kunder från Fortune 500-företag som McDonalds, CBS, Toyota och Ikea.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar